Blog ini masih lagi dalam proses updating. Salam kunjungan buat semua ke blog sekolah kami. Sokongan anda untuk menjadi follower, sign our guestbook, leave a message at shoutmix & feel free to leave a comment post amat dihargai. Updating akan dibuat secara mingguan oleh editor.

School Blog GuestBook

Wednesday, April 20, 2011

Kejohanan Badminton Zon Senggarang 2011

keadaan gelanggang di Dewan Suria SMK Tun Sardon

Selasa 19 April 2011 telah berlangsungnya Kejohanan Badminton Zon Senggarang 2011 bertempat di Dewan Suria, SMK Tun Sardon Rengit. 8 sekolah iaitu SK Seri Mulia, SK Merlong, SK Sg Tongkang, SK Sri Rengit, SK Parit Kemang, SK Senggarang, SJK(C) Chong Hwa Rengit, SJK (C) Chong Hwa Senggarang & SK Parit Kadir telah mengambil bahagian dalam pertandingan tersebut.

sesi pendaftaran sedang berlangsung
Perlawanan badminton pada hari ini hanya melibatkan acara perseorangan individu. Tiada acara bergu dipertandingkan. Sebelum perlawanan bermula, sesi pendaftaran telah dijalankan yang mana Pengurus Pasukan masing-masing telah mendaftar nama para pemain dan mendapatkan pamplet yang disediakan urusetia.



persediaan gelanggang sedang dijalankan urusetia

Sementara itu upacara persiapan pemasangan net badminton, tempat duduk pengadil, tempat duduk penjaga garisan dan persiapan dewan dilaksanakan ketika pendaftaran sedang berjalan.




Taklimat ringkas kepada pengadil yang terpilih untuk mengadili setiap acara pada hari ini telah dilakukan oleh Pengurus Teknik En Zaini Abd Ghani di meja pendaftaran.




Ketika ini kelihatan murid-murid masih sibuk berlatih sebagai persediaan membiasakan diri dengan gelanggang dewan.




Pada tahun 2011 ini, SK Merlong telah menghantar 4 penyertaan untuk acara perseorangan lelaki yang diwakili oleh Md Farid Bin Majid, Ambok Soleh Bin Ahmad, Hud Bin Salehudin dan Md Syahfuddin Bin Yusry. Manakala 2 peserta perempuan yang terpilih adalah Nurul Najiyah Bt Ahmad dan Nurul Izzati Bt Borhan.




Perlawanan sesi pertama menyaksikan acara perseorangan Kumpulan A oleh Ambok Soleh Bin Ahmad (SK Merlong) dengan lawannya dari SK Seri Mulia. Ambok Soleh Bin Ahmad kalah dalam perlawanan pertama ini. 


Begitu juga dengan nasib kekalahan oleh Adik Nurul Najiyah Bt Ahmad pada perlawanan pertamanya melibatkan Kumpulan A menentang SK Sri Rengit.




Usaha tetap diteruskan oleh team pasukan badminton SK Merlong. Kejayaan pertama oleh Adik Hud Bin Salehudin dalam Kumpulan B menentang SK Parit Kemang sungguh membanggakan. 



Namun kemenangan tidak berpihak kepada peserta Adik Nurul Izzati Bt Borhan dan Adik Md Syahfuddin yang kalah pada acara pertama.


Sesungguhnya ucapan tahniah harus diucapkan jua pada Adik Hud Bin Salehuddin kerana mempamerkan permainan yang membanggakan jurulatih badminton Cik Rosfarahidayana Bt Moliadi apabila beliau bermain dengan baik ketika perlawanan bersama SJKC Chong Hwa Senggarang. Meskipun kalah, diharapkan permainan buat kali pertama di dewan ini memberikan 1 pengalaman buat Adik Hud.


Syabas sesungguhnya buat Adik Md Farid Bin Majid yang mara hingga perlawanan yang menentukan tempat ketiga dan keempat pada sesi separuh akhir menentang SK Sri Rengit yang menyaksikan akhirnya SK Merlong meraih tempat keempat. 




Sesi penutup dengan upacara penyampaian hadiah telah dijalankan setelah selesai acara perlawanan akhir kejohanan badminton ini. 


Keputusan perlawanan secara keseluruhan adalah seperti berikut :-


Acara perseorangan (lelaki) 

1) SK Sg Tongkang - prestasi kemenangan terbaru sesi 2011


2) SK Sg Tongkang
3) SK Sri Rengit

4) SK Merlong


Acara perseorangan (perempuan)

1) SK Parit Kemang --> sejarah buat kali pertama dirangkul oleh SK Parit Kemang


2) SJKC Chong Hwa Senggarang
3) SK Sri Rengit
4) SK Sri Rengit


Setelah sesi kekemasan telah dijalankan, maka sesi penutup bergambar sesuatu yang amat bermakna pasti dilakukan oleh pihak urusetia. 





Lakaran Pena Maya,







0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...