Blog ini masih lagi dalam proses updating. Salam kunjungan buat semua ke blog sekolah kami. Sokongan anda untuk menjadi follower, sign our guestbook, leave a message at shoutmix & feel free to leave a comment post amat dihargai. Updating akan dibuat secara mingguan oleh editor.

School Blog GuestBook

Sunday, January 2, 2011

Warna Warni Pendaftaran Persekolahan SK Merlong 2011


Sepertimana yang direncanakan, tanggal 2 Januari 2011 menyaksikan sekali lagi pendaftaran persekolahan bagi tahun 2011 diadakan. Sehari sebelum ia dijalankan, warga pendidik SK Merlong telah bertungkus-lumus menyiapkan segala persiapan yang berkaitan dengan yuran persekolahan dan juga pemberian buku teks kepada murid-murid. 

Sebelum sesi yuran persekolahan dijalankan di Makmal Sains di tingkat bawah bangunan sekolah, taklimat khas kepada ibu bapa telah diadakan di ruang legar kantin SK Merlong. Intipati utamanya adalah berkisar tentang Orientasi Tahun 1 yang bakal dijalankan dan Taklimat Pra Sekolah.




Taklimat Utama iaitu berkaitan Program Orientasi Tahun 1 telah disampaikan oleh GPK Hal Ehwal Murid iaitu 2010/2011 iaitu En Md Yazid B. Kamri kepada para ibu bapa Tahun 1 amnya. Antara yang disampaikan adalah berkaitan maklumat am sekolah, pengenalan sekolah, peraturan murid, perjalanan sesi orientasi yang bakal dijalankan, LINUS dan lain-lain lagi.


Manakala sesi taklimat seterusnya melibatkan murid-murid Pra Sekolah disampaikan oleh Guru Pra Sekolah iaitu Pn Che Mah Bt Hassan. Beliau telah menjelaskan dan memaklumkan hal-hal berkaitan pra sekolah kepada ibu bapa murid-murid khususnya Pra Sekolah yang mendaftarkan anak-anak mereka pada tahun ini.


Setelah selesai taklimat yang dijalankan, maka sesi yuran pendaftaran dan pembahagian buku latihan, stokin dan buku teks telah dilaksanakan oleh guru-guru kelas Tahun 1 hingga Tahun 6. Kehadiran ibu bapa pada hari ini dilihat amat memberansangkan. 


Syabas dan terima kasih atas komitmen semua demi menjayakan pendidikan anak-anak. Semoga sesi persekolahan 3 Januari ini akan diberkati Allah hendaknya.




Tinta Pena Ketua Editor,

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...