Blog ini masih lagi dalam proses updating. Salam kunjungan buat semua ke blog sekolah kami. Sokongan anda untuk menjadi follower, sign our guestbook, leave a message at shoutmix & feel free to leave a comment post amat dihargai. Updating akan dibuat secara mingguan oleh editor.

School Blog GuestBook

Saturday, January 1, 2011

Dari Meja Editor Blog ' Selamat Tahun Baru 2011'


Salam Sejahtera 
Khas buat warga SK Merlong dan para pengunjung blog ini


Jejak perjuangan penuh dihitung hari kian hari. Masa sememangnya tidak boleh diundur...Namun setapak perlu kita langkahi demi mencerna segala kebaikan yang bisa diperoleh masa akan datang. 

Lantaran itu, bagi pihak Team Editorial SK Merlong menguatkan semangat dan jati diri untuk meneruskan hasil usaha pembikinan blog sekolah demi menyahut seruan dan lonjakan paradigma baru bagi Sesi 2011.

Jika dahulu, pembikinan Laman Web SK Merlong telah dijanakan hasil ilham En Hamdi B. Md Noor seorang Guru Praktikum (Pemulihan) yang hadir di SK Merlong lantaran kepakarannya dalam bidang ICT, kini saya mengambil alih tanggungjawab tersebut selaku Ketua Editor. Meski diasak dengan habuk-habuk yang ditinggalkan begitu sahaja di laman web tersebut, kini pihak Team Editorial SK Merlong berhasrat akan meneruskan tinggalan tersebut di teratak baru ini.

Fasa untuk tahun 2010 telah pun menutup tirainya semalam. Kini kita semua telah memasuki fasa tahun baru 2011 pula. Selamat tahun baru 2011 saya ucapkan kepada anda semua. Dengan masuknya tahun baru 2011 ini bermakna kita pun telah meningkat setahun lagi usia. Bersyukurlah kita kepadaNya kerana kita masih diberi peluang untuk bernafas dimuka bumi ini.

Setiap kali memasuki tahun baru ramai yang bercakap mengenai azam tahun baru. Saya melihat ramai rakan-rakan facebook yang menulis tentang azam baru mereka untuk tahun baru 2011 ni. Biasa la tu bila memasuki tahun baru ni ramai yang telah menetapkan azam untuk tahun baru. Malah ramai juga yang menulis tidak dapat melaksanakan azam tahun 2010 lalu. Ianya hanya azam tinggal azam dek kerana ianya tidak dapat dilaksanakan.


Saya tidak mahu mengulas panjang mengenai apa azam sekolah ini khasnya untuk tahun 2011 ni, cuma saya berharap yang setiap tahun baru SK Merlong akan terus menempa kejayaan dan kecemerlangan yang lebih baik lagi dari tahun-tahun yang sebelumnya dan lebih banyak lagi kekuatan yang akan dicapai pada tahun 2011 ini. Semoga dapat menambah lagi pahala dan amal kebajikan dalam hidupkita di dunia ini.

Sebaiknya pada tahun baru 2011 ini kita muhasabah balik diri kita apa yang telah kita lakukan pada tahun 2010 lalu. Adakah banyak kebaikan yang kita lakukan kepada diri sendiri dan juga orang lain? Adakah masa-masa yang kita lalui dalam sehari telah diisi sebaiknya dengan perkara-perkara yang berfaedah? Hanya kita yang boleh membuat penilaian tentang diri kita sendiri. Yang mana keburukan itu hendaklah segera diperbaiki supaya tidak akan diulangi lagi.

Berdoalah kepadaNya supaya diberikan kesihatan dan kehidupan yang baik untuk tahun baru ini. Saya doakan semoga tahun 2011 ini kehidupan kita khasnya warga SK Merlong serta para pengunjung blog ini berada dalam keadaan yang sihat sejahtera. Sayangilah keluarga anda selagi mereka masih bersama dengan anda. Sekali lagi saya ucapkan selamat tahun baru 2011. Terima kasih banyak-banyak juga saya ucapkan kepada anda semua di atas sokongan anda kepada saya selama  ini. :)



Ya Rahman Ya Rahim! Jadikanlah lipatan hari ini pembuka bagi kejayaan, ketenangan yang menyeluruh untuk kami dan kaum Muslimin keseluruhannya memelihara agama-Mu. Hamparkan di dalamnya hamparan rahmat-Mu sepertimana Engkau berikan kepada hamba² Mu yang terpilih. Rahmat yang dapat menghindarkan segala kepayahan dan kerunsingan di sepanjang tahun yang akan datang.

Ya Allah,kekalkanlah tahun 2011 yang akan datang dalam hidup kami dengan catatan kegembiraan, kebahagian dan kelapangan, supaya kami dapat rasakan dalam detik hidup kami , kenikmatan yang ada padanya. Tetapkanlah iman kami, kesihatan tubuh badan kami juga kesenangan harta benda kami.

Ya Allah, ampunkanlah segala kesalahan kami, dan terimalah kebaikan kami, berkatilah masa, waktu dan segala gerak-geri kami. Hindarkan kami daripada segala yang merungsingkan, pemikiran yang membingungkan, pengalaman yang menyedihkan dan menyempitkan dada kami. Kurniakan kepada kami keselamatan dalam pemeliharaan-Mu yang dapat melindung kami dari sebarang kejahatan, keburukan dan kerunsingan. 

Amin.Amin ya Rabbil ‘alamin…



Nukilan Tinta Ketua Editor,



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...